Het jaar 2021 is bijna voorbij en als ondernemer van een bedrijf of organisatie heb je het wel te verduren gehad het afgelopen jaar. Van nieuwe wetgevingen, corona-uitbraken tot aan andere bijzonderheden. Ook hebben er veel nieuwe trends en ontwikkelingen plaatsgevonden de afgelopen maanden. Denk aan de digitalisering, coronamaatregelen noem maar op. Er is niet om heen te draaien dat deze ontwikkelen blijven spelen de komende jaren. Wij hebben daarom voor jou een aantal praktische tips in deze blog gezet, die jou als ondernemer helpen om perfect in te spelen op alles wat relevant is voor jouw onderneming.
Online marketing
Hoe je het ook wed of keert, we zitten steeds meer op onze telefoon en achter onze computer. Van internetbankieren, vakanties boeken tot aan een huizenjacht en een telefoonabonnement afsluiten. Iedereen maakt gebruik van het gemak wat de digitalisering met zich meebrengt. Daarnaast zorgen de maatregelen rondom het coronavirus er ook nog eens voor dat we meer thuis zitten. Om hier perfect op in te spelen is online marketing dé tool om klanten te bereiken. Dit kan aan de hand van verschillende campagnes die je richt op jouw specifieke doelgroep met als hoofddoel: mensen die op jouw website terecht komen en een aanvraag of een product bestellen. Wanneer je geen website of webshop hebt is dit het dringende advies om dit meteen te realiseren. Anders een enorm gemiste kans aangezien iedereen op het internet tegenwoordig actief is.
Al wel een website of webshop tot beschikking? Zorg er dan voor dat je het zo makkelijk mogelijk maakt voor de klant. Denk aan goede klantenservice, een goed werkende website en de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Hoe meer mogelijkheden er zijn, hoe makkelijker het wordt voor de klant om een bestelling te voltooien. Kies dan altijd voor IDEAL, Creditcard, achteraf betalen en gespreid betalen. Gespreid betalen kan gemakkelijk via: Klarna betaalmethode. Dit is een zeer gebruiksvriendelijke tool en absoluut een aanrader voor jouw bedrijf.
Personeel nummer 1
Iets dat ook absoluut niet mag ontbreken is dat je altijd je personeel op nummer 1 zet. Vooral in deze tijden wanneer het thuiswerken nog steeds de gang van zaken is. Maar ook zijn de laatste jaren de secondaire voorwaarden veel belangrijker geworden. Dit zijn bijvoorbeeld: een dertiende maand, vakantiedagen, budget voor cursussen, personeelsuitjes en sportactiviteiten. Veel bedrijven werken namelijk volgens de volgende filosofie: wanneer je personeel tevreden is, zullen zij harder presteren en beter werk verrichten. Zorg er dus voor dat je een ontzettend fijne en leuke werkgever wordt. Zodra dit stabiel staat en het personeel gaat met veel plezier naar het werk toe, dan is de kans groot dat zij de klant nog beter helpen, waardoor de klant nog meer tevreden wordt! Stimuleer dus altijd een gezonde werkomgeving, plezier in het werk, doorgroeimogelijkheden en de creativiteit van jouw werknemers!