Je hebt een website of webshop, mooi. Maar nu begint het pas. Je bent namelijk niet het enige bedrijf met een website of webshop. De uitdaging is nu om zoveel mogelijk (relevante) bezoekers naar je website te trekken. Maar hoe doe je dit? En welke mogelijkheden heb je? Lees nu verder en ontdek wat een online marketing bureau voor jouw webshop kan betekenen!
Relevante bezoekers naar jouw webshop
Een goede webshop begint met relevant verkeer. Er zijn meerdere manieren om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw webshop. Allereerst kun je SEO (zoekmachineoptimalisatie) inzetten om te werken aan je organische vindbaarheid. Op basis van zoekwoordonderzoek kun je linkbuilding uitbesteden en werken aan je on-page SEO.
Een andere optie is SEA (zoekmachine adverteren). Hierbij ga je op basis van zoekwoordonderzoek adverteren in de zoekmachines. Hierbij heb je keuze uit verschillende type advertenties. Het voordeel hiervan is dat dit direct resultaat oplevert, het nadeel is dat je betaald voor iedere bezoekers die vanuit een advertentie op je website terecht komt.
Vervolgens kun je Social Media Marketing inzetten. Dit werkt goed om producten te verkopen, maar is ook een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten.
Afhankelijk van jouw doel, bedrijf en producten zal een online marketing bureau een strategie opstellen om jouw doelen te behalen.
Waarom een online marketing bureau?
Een online marketing bureau kan veel geld kosten, het is dan ook niet gek dat je jezelf soms afvraagt of je het zelf niet kan. Het antwoord is helaas nee. Bij gebrek aan expertise en tijd wordt het lastig om goede online marketing campagnes te draaien. Je kunt bij een online marketing bureau vaak ook een webshop laten maken. Zo weet je zeker dat de website qua SEO-techniek ook goed in elkaar zit. Een goed online marketing bureau verdient haar eigen kosten terug door rendabele campagnes te draaien.