Wanneer je als bedrijf zijnde te maken hebt met een jubileum of andere feestelijkheden, dan is het uitnodigen personeel en het versturen van een goede uitnodiging wel echt een must. Je wilt immers, dat iedereen aanwezig kan zijn bij het evenement, maar misschien nog veel belangrijker, is dat iedereen er ook echt bij aanwezig kan zijn. En de boodschap, dus niet per ongeluk over het hoofd heeft gezien.
In deze blog gaan wij je meer vertellen, over het versturen van uitnodigingen d.m.v. direct mail.
Waarom je personeel uitnodigingen d.m.v. direct mail?
Zoals al we zeiden, is het ontzettend jammer wanneer je een uitnodiging verstuurt naar al het personeel. Om er volgens achter te komen, dat veel menen toch de boodschap over het hoofd hebben gezien. En die reden, is in de maatschappij van nu nog niet eens zó heel erg gek. Waarom dan precies? Nou, vooral omdat mensen al de hele dag in aanraking komen met al die pushberichten van verscheidene apps, zoals: Whatsapp, Facebook, Instagram en noem maar op. En als je dan ook nog eens je mailbox moet gaan afstruinen, of je toevallig iets hebt gemist. Dan is daar natuurlijk geen beginnen aan.
Je gaat dus veel ruis veroorzaken, dus je personeel uitnodigen kun je misschien beter doen met een direct mail methode. Hierdoor kun jij jouw boodschap, ook écht afstemmen op de ontvangers. Je doelgroep voelt zich hierdoor juist extra in het zonnetje gezet. Met als resultaat: dat de response wordt verhoogd en dat iedereen wel op jouw evenement aanwezig wil en kan zijn.
Zo’n feestje begint dus al op de deurmat helemaal wanneer je kiest voor een confetti kaart.
Wat is een confetti kaart?
Zo’n confetti spring kubus, is een leuke maar bovendien erg unieke manier om personeel uitnodigen. Zoals we misschien al een beetje hadden verklapt, is het uitnodigen hierdoor vanaf het begin al een heus feestje. Op het moment, dat de ontvanger op deurmat de envelop opent wordt hij of zij getrakteerd op een regen van confetti. Waardoor je vanaf het eerste moment, dat de aandacht al goed te pakken hebt.
En dan komt de kubus goed van pas, want op alle zijden van deze spring kubus kun je alle informatie voor jouw evenement goed kwijt. Daarbij moet je denken aan de: datum, locatie, onderwerp, tijdstip, etc. Om mensen dus goed in de feeststemming te laten komen kun je ze beter vanaf het eerste moment al goed benaderen.
Dus wanneer verstuur jij jouw eerste direct mail uitnodiging?