De kracht van visual merchandising

Of het nou gaat om eten of andere producten zoals kleding, een verkoper van producten wilt natuurlijk dat zijn assortiment zo aantrekkelijk mogelijk wordt gepresenteerd aan zijn klanten. Hier gaat visual merchandising over. Het doel hierbij is om het product en de activiteiten daaromheen er zo aantrekkelijk mogelijk uitzien. Het is belangrijk dat het product zo aantrekkelijk, lekker of mooi mogelijk gepresenteerd wordt, dat het de aandacht vasthoudt van mensen. Uiteindelijk zal je zo meer klanten krijgen en wordt de verkoop van het product daarmee gestimuleerd. Bijvoorbeeld toonbanken van Itab kunnen ingezet worden om het product aantrekkelijk aan te bieden.

Waarom een goede winkelpresentatie werkt

Bij visual merchandising gaat het dus om een goede winkelpresentatie. Wat is nou de kracht hiervan? Door het aantrekkelijk aanbieden van producten ontwikkelt de winkel, het restaurant of café etcetera een imago. Daarnaast draagt het op deze manier aanbieden van producten bij aan de sfeerbeleving voor de klant. Op deze manier is de winkelervaring voor de klant erg positief en draagt de winkelpresentatie bij aan meer klandizie. Je kunt denken aan het sfeervol en aantrekkelijk inrichten van een etalage, maar daarnaast ook aan toonbanken van Itab. Dit is een goede optie voor winkels die eten verkopen. Als je langs een bakker loopt terwijl je trek hebt en het eten goed gepresenteerd wordt. Is de kans veel groter dat je even naar binnen loopt om wat te halen. Dan als je bijvoorbeeld niet eens kan zien wat diegene verkoopt. Zo werkt het bij alle eetgelegenheden. Het maakt niet uit of je een bakker bent of een pizzeria. Als je eten goed gepresenteerd wordt voor de mensen die je winkel van buiten af zien. Zal dit veel klanten opleveren.

Itab biedt vele opties qua toonbanken

Als een winkel eten verkoopt, draagt een aantrekkelijk ingerichte toonbank erg bij aan een positieve ervaring van de klant. Bijvoorbeeld in een café kun je kiezen voor een sfeervolle toonbank waar de klant drinken kan bestellen maar ook kan zitten. Ook kun je denken aan een toonbank waarin zelf voedsel wordt gepresenteerd. Deze en nog veel meer opties voor toonbanken zijn te vinden bij toonbanken van Itab. Een toonbank met een goede uitstraling zal zo positief bijdragen aan visual merchandising. Voor het beste effect is het belangrijk dat de merchandising past bij de uitstraling van de winkel, zodat het product en het winkelconcept elkaar versterken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *